Terleme Botoksu

Koltuk altı terlemesi tedavisi, çeşitli nedenlerle aşırı terleme yani hiperhidroz sorunu yaşayan hastalara uygulanan en pratik ve etkili yöntemlerden biridir.

Stres, tiroid bezlerinin aşırı çalışması, insülin ilaçları, menopoz ve bazı kanser türlerine bağlı olarak vücudun çeşitli bölgelerinde aşırı terleme görülebilir.

Günlük hayatı oldukça olumsuz yönde etkileyen aşırı terleme, kişinin psikolojisini de etkilemektedir. Koltuk altı terlemesi botoksu sonrasında kişi hem psikolojik hem de fiziksel olarak kendini daha iyi hissedecektir.

KOLTUK ALTI TERLEMESININ NEDENLERI NELERDIR?
Terleme; Vücudun kendi sıcaklığını kontrol etmek için gerçekleştirdiği bir eylemdir. Hareket ederken, vücut ısısının artmasıyla ve hastalandığında terlemek normaldir. Bazı kişilerde terleme normal durumun dışına çıkar ve beklenmedik zamanlarda yoğun bir şekilde görülebilir. Bu duruma aşırı terleme veya hiperhidroz denir.

İnsanlarda hiperhidrozun ortaya çıkmasının arkasında birçok neden olabilir. Tiroid başta olmak üzere hormonal hastalıklar, stres, bazı kanser türleri, menopoz, baharatlı yiyeceklerin veya kafeinin aşırı tüketimi, alkol ve uyuşturucu kullanımı, yüksek ateş, ateş düşürücü, ağrı kesiciler, insülin ilaçları, obezite, bazı akciğer rahatsızlıkları, ‘C’ ve ‘D’ vitamini eksiklikleri gibi nedenler aşırı terlemeye neden olabilen faktörlerdir.

AŞIRI TERLEMENIN PSIKOLOJIK ETKILERI NELERDIR?
Aşırı terleme psikolojinin olumsuz etkilenmesine ve kişilerin içe dönmesine neden olur. Onları sosyal hayattan uzaklaştıran bu durum özellikle koltuk altı terlemesinde görülür.

Uygun deodorant kullanımı, temizliğe dikkat edilmesi ve sık sık duş alınması kötü kokuları önleyerek hijyen sağlar ancak terlemeyi durduracak bir çözüm yoktur. Bu da insanların sosyal çevresini etkilemektedir. Koltuk altı terlemesinin ortaya çıkması, bu sorunu yaşayan kişilerin dış ortamdan kaçmasına ve içine kapanmasına zemin hazırlar.

İnsanlar dışarı çıktıklarında giyecekleri kıyafetleri seçmek için özel bir çaba harcarlar. Genellikle ter göstermeyen kumaşları ya da cilde yapışmayan bol bluzları tercih ederler. Bununla birlikte, terleme görünümünü önlemek hala çok zordur. Tüm bu çabaların önüne geçmek ve daha sağlıklı bir terleme deneyimi yaşamak için en etkili çözüm koltuk altı botoksu olacaktır.

Aşırı terleme sorunu sadece psikolojik etkileriyle değil, sağlık sorunlarıyla da kontrol altına alınmalıdır. Fazla sıvının vücuttan hızlı bir şekilde atılması sistem üzerinde zararlı etkilere neden olabilir. Bu nedenle aşırı terlemenin kontrol altına alınması ve dengeli bir dağılımın sağlanması önemlidir.

KOLTUK ALTI TERLEME TEDAVİSİ NASIL UYGULANIR?
Koltuk altı terlemesi tedavisi oldukça pratik ve ağrısız bir uygulamadır. Uygulama öncesinde doktor tarafından anestezik krem sürülmesi de uygulama sırasında hissedilebilecek hafif ağrı ve acıyı ortadan kaldırabilir. Koltuk altı incelendikten sonra gerekli bölgeler işaretlenir ve madde ayarlanan dozlarda yaklaşık 20 noktadan cilde enjekte edilir. Sinirleri etkileyen madde terlemeyi durdurur.

İşlem ortalama 20 ila 30 dakika arasında sona erer.