Siğil Tedavisi

Siğiller, papilloma virüsünün ciltte neden olduğu küçük şişliklerdir.

Özellikle çocuk ve ergenlerde daha sık görülür. Genellikle zararsız olmalarına rağmen estetik açıdan rahatsız edicidirler ve bazen ağrı, kaşıntı veya kızarıklık gibi şikayetlere neden olurlar. Siğiller iyi huylu ve kötü huylu olmak üzere ikiye ayrılır. Mukozal dokularda veya ciltte meydana gelen iyi huylu oluşumlara iyi huylu (iyi huylu) oluşumlar denir. Kötü huylu siğiller, kötü huylu transformasyon olarak adlandırılır. Siğil tedavisi ile iyi huylu ya da kötü huylu siğiller cilt yüzeyinden uzaklaştırılır.

SIĞIL ÇEŞITLERI NELERDIR?
Siğillere neden olan birçok HPV türü vardır. Enfeksiyondan sorumlu virüsün türüne ve bulunduğu bölgeye bağlı olarak, morfolojik olarak farklı siğil türleri ortaya çıkar. Siğil gibi görünen ancak farklı bir kökene sahip bazı cilt lezyonları da vardır.

VERRUCA VULGARIS
Verruca vulgaris en sık görülen siğil türüdür ve vücudun her yerinde görülebilir. Ancak en sık ellerde ve ayaklarda bulunur. Genellikle tırnaklara yerleşme eğilimindedir. Bu siğillerin büyüklüğü bezelye büyüklüğüne ulaşabilir. Genel olarak, verruca vulgaris basınç ağrısına veya kaşıntıya neden olur.

VERRUCA FILIFORMIS
Uzun, ipliksi bir gövdeye sahiptir ve verruca vulgaris tipi siğillerin özel bir şeklidir. Özellikle yaşlı bireylerde yüzde (göz kapakları, dudaklar, burun) veya boyunda ortaya çıkma eğilimindedir. Bu siğiller bazen kaşıntılı olabilir. Ayrıca yıkama, kurutma veya tıraş sırasında tahriş veya yaralanma meydana gelebilir. Kozmetik açıdan oldukça tahriş edicidir ve bu nedenle tedavi edilmesi önerilir.

VERRUCA PLANTARIS
Ayak tabanlarında siğiller. Bu siğiller oldukça ağrılıdır. Genellikle yüzme havuzları, hamamlar ve spor salonları gibi halka açık alanlarda çıplak ayakla yürürken bulaşır. Salisilik asit içeren bantlar tedavi için sıklıkla tercih edilir.

TOZLAŞAN SIĞILLER (MOLLUSCA CONTAGIOSA)
Göbek siğilleri siğillere çok benzese de gerçek siğiller değildir. Papilloma virüslerinden kaynaklanmaz. Gerçek siğillerin aksine, bu siğil benzeri, zararsız cilt nodüllerindeki erken mikroorganizma molluskum kontagiosum virüsleridir. Göbek siğilleri vücutta gruplar halinde yerleşme eğilimindedir. Erişkinlerde en sık genital bölgede görülür. Çocuklarda gövdeye, yüze, boyuna veya koltuk altlarına yerleşir.

SEBOREIK SIĞILLER
Seboreik siğiller gerçek siğiller değildir. Neden oluştukları tam olarak bilinmemektedir. Bununla birlikte, virüslerden kaynaklanmaz ve bu nedenle bulaşıcı değildir. Genellikle yaşlılarda görülür ve seboreik keratoz olarak da adlandırılır. Yüzde, göğüste, sırtta, el sırtında, kollarda ve bacaklarda görülür. Görünüş olarak farklılık gösterirler ve farklı alt tipleri vardır. Cerrahi olarak veya lazerle tedavi edilir.

SIĞIL TEDAVILERI NELERDIR?
Elektrokoter Tedavisi (Yakma): Elektrokoter yönteminde yüksek frekanslı RF dalgaları ile ani ısı verilerek lezyonlar yakılır. İşlemi ağrısız hale getirmek için lokal anestezi kullanılır. Yanık olan bölgeler kabuklanır ve kendi kendine iyileşme sürecine bırakılır. Genellikle 10-15 günlük bir iyileşme süresi yeterlidir.

Kriyoterapi (Dondurma): Kriyoterapi tedavisinde doktor siğile sıvı nitrojen uygular. Sıvı nitrojen aşırı derecede soğuktur ve üst deri tabakasındaki hücreleri tahrip eder. Kriyoterapi farklı şekillerde gerçekleştirilebilir. Uygulama sırasında genellikle pamuklu çubuk sıvı nitrojene batırılır ve siğil üzerine birkaç saniye basınç uygulanır. Siğil tamamen geçene kadar haftada en az bir kez uygulama tekrarlanmalıdır. Kriyoterapi bazı yan etkilere neden olabilir. Bu yöntem ile siğil tedavisi sırasında ağrı ve bazı kişilerin cildinde yara izi adı verilen bir yara izi ya da renk değişikliği meydana gelebilir. Siğiller, diyabetik ayak veya periferik arter hastalığı olan kişilerde Kriyoterapi ile tedavi edilmemelidir. Çünkü örneğin ayaklardaki siğillere uygulanan tedavi, sinir hasarına ya da kötü iyileşen yaralara neden olabilir.

Siğil üzerine sıvı azot gazı ile dondurma işlemi uygulanır. Açık yara yoktur, bu nedenle enfeksiyon riski yoktur.

Lazerle Siğil Tedavisi:
Kriyoterapi ve radyo frekans tedavilerine dirençli olan siğiller için lazer uygulamaları bir diğer tedavi seçeneğidir. Özel Ayak tabanı gibi derinin kalın olduğu bölgelerdeki dirençli siğiller için kullanılabilir.

Radyofrekans RF Tedavisi:
Elektrokoter yöntemine benzeyen bu yöntem ile çevre doku ısının etkisinden korunur, bu sayede iyileşme daha kısa sürede gerçekleşir.

İlaçla Siğil Tedavisi:
Salisilik asit, trikloro asetik asit kullanılabilir.

Cerrahi tedavi: Bazı siğiller için ilaç veya kriyoterapi tedavisi işe yaramayabilir. Bu durumda siğil cerrahi olarak çıkarılarak tedavi edilir. Lokal anestezi ile bölge uyuşturulduktan sonra ısıtılmış neşter yardımıyla kesilerek siğil alınır.