Migren Botoksu

Migren; Başın ense ve şakak kısımlarında, göz çevresinde şiddetli ağrı ve zonklamaya neden olan, bazen bulantı, kusma gibi bir vücut reaksiyonu gözlenebilen nörolojik bir rahatsızlıktır.

Hayatı olumsuz etkileyen ve sıklıkla karşılaşılan migren ağrıları için bilinen kesin bir çözüm bulunmasa da migren botoksu ile ağrının şiddeti azaltılabilir.

Botoks migren tedavisi; Baş bölgesinde bazı noktalarda sinirleri sıkıştıran kasların bloke edilmesi esasına dayanan bir tedavi yöntemidir. Tedavi sinir sıkışmasını önler. Yüzüne botoks tedavisi yaptıran kişilerin ortak geri bildirimleri sonucu keşfedilen migren botoksu uygulaması, migren ağrılarının şiddetini azaltmada etkili bir uygulamadır.

MİGREN BELİRTİLERİ NELERDİR?
Farklı belirti türlerine sahip olan migrenin etkileri son derece yoğundur. Migren baş ağrıları diğer baş ağrılarından farklı olarak ataklar halinde başlar ve bu ataklar 4 ile 72 saat arasında sürebilir. Zonklama hissi ile migren ağrısı orta veya şiddetlidir. Bulantı ve kusma migren ağrısına eşlik edebilir. Fiziksel aktivite veya ani baş hareketleri migren ağrısını şiddetlendirebilir.

MIGRENI TETIKLEYEN FAKTÖRLER NELERDIR?
Migren ataklarının oluşumunu tetikleyen birden fazla faktör vardır.

Bunlardan bazıları şunlardır:
* Hormonal değişiklikler (özellikle kadınların adet dönemi),
* Hamilelik, menopoz, tuzlu ve işlenmiş gıdalar,
*Beslenme düzeninde değişiklik,
*Alkol (özellikle şarap),
*Aşırı kafein tüketimi,
*Stres,
*Uyku düzeninde değişiklik veya uykusuzluk,
*Yüksek ses,
* Parlak ışık,
* Bazı güçlü kokular,
* Yoğun cinsel aktivite,
* Yüksek fiziksel aktivite, baskı.

MIGREN TEDAVİSİ
Migren, nedeni bilinmeyen ve bu nedenle tedavi edilemeyen bir hastalıktır. Migren ağrısına eşlik eden bulantı, kusma gibi farklı belirtilerin ortadan kaldırılması için çeşitli yardımcı tedavi yöntemleri uygulansa da ağrı ataklarını tamamen durdurmak için mucizevi bir yöntem yoktur. Bu nedenle migren ağrısı çeken kişilere düzenli olarak ağrı kesici ve benzeri ilaçlar verilerek ataklar mümkün olduğunca hafifletilmeye çalışılır. Migrenin en şiddetli aşaması olan bu ağrıyı hafifletmek için en sık başvurulan yöntemlerden biri de uzun süreli etkiye sahip olan enjeksiyon yöntemidir.

MIGREN BOTOKSU NASIL YAPILIR?
Migren tedavisinde enjeksiyon, kronik migren atakları yaşayan kişilerde kullanılan bir tekniktir. Bu teknikle migrende en büyük şikayeti oluşturan ağrının şiddetinin ve sıklığının azaltılması hedeflenir. Uygulamada alın, şakaklar, boyun ve omuz bölgeleri enjeksiyon için uygundur. Bu bölgelerde birçok farklı noktaya enjeksiyon yapılır. İşlem ortalama 5-10 dakika içerisinde tamamlanır.

MİGREN ENJEKSİYON TEDAVİSİ NEDİR?
Kronik migren tedavisinde kullanılan botoks enjeksiyon uygulamaları, kronik migren tedavisinde etkili bir yöntemdir. Botoks enjeksiyonu ile ağrının oluştuğu bölgelerde sinir iletimi engellenerek kronik migrenin şiddetli ağrıları giderilebilir. Bu uygulama kronik migreni olan kişilere bir nörolog tarafından önerilebilir.

Kronik migreni olan kişilere uygulanan enjeksiyon tedavisi, aşırı ağrı kesici kullanımını en aza indirir ve kişinin migren ağrısı yaşamadan günlük hayatına devam etmesini sağlar. Enjekte edilen madde sinir uçlarından ağrıyı başlatacak vericileri durdurur, böylece ağrıyı başlatacak salınım engellenir ve ağrı beyne ulaşmaz.