Göz Altı Işık Dolgusu

Göz altı dolgusu; genetik faktörler, stres, dolaşım bozukluğu gibi nedenlerden dolayı göz çevresinde oluşan mor halkalar ve ince kırışıklıkları gidermeye yarayan bir dolgu işlemidir.

Göz altı ışık dolgusu (light eyes ultra), cilt dokularının derinliğindeki hidrasyon seviyesini arttırarak cilt rengini canlandıran, genç ve pürüzsüz görünmesini sağlayan bir tedavi tekniğidir.

GÖZ ALTI IŞIK DOLGUSU NEDEN YAPILIR?
Gözlerin çevresindeki etkiler, bakışların karşıdaki kişilere yansıtılması için önemlidir. Göz çevresinde meydana gelen olumsuz etkiler, giderilmesi gereken sorunlardır. Bu sorunların en önemlisi göz altı morluklarıdır. Göz altlarında görülen bu morluklar ve torbalanmalar dolgu yöntemiyle tedavi edilir.
Göz altında deri ve deri altı yağ destek dokusunun az olması, derinin hemen altındaki kas yapısının ve kas içinde damar yapılarının yüzeyde daha belirgin görünmesine neden olmaktadır. Bu da göz altı morluklarının ortaya çıkmasında en önemli nedenlerden biridir. Yapısal özellikler de göz çevresindeki kılcal damarların ve atar damarların daha belirgin olmasına neden olmaktadır.

Fiziksel yorgunluklar, stres, adet dönemleri ve gebelik bu damarların genişlemesine neden olabilir. Genişleyen damarlarda kan birikimi oluşarak, damar içeriğinin damar dışındaki dokularda belirginleşmesine neden olur.

Bazı hormonal durumlar, ilaçlar, korunmasız güneşe maruz kalma, beslenme düzensizlikleri, sigara, alkol kullanımı, uykusuzluk, kronik hastalıklar da göz altı morluklarının ve torbalarının oluşumunu tetikleyebilmektedir. Tüm bu sebeplerle oluşan göz altı morlukları, göz altı ışık dolgusu uygulamasıyla ortadan kaldırılır.

GÖZ ALTI IŞIK DOLGUSU NASIL YAPILIR?
Göz altı ışık dolgusu, uygulanan diğer dolgu tekniklerine göre farklılıklar göstermektedir. Bu teknikle derinin altına değil, kemiğin üzerine uygulama yapılır. Dolgu yapılırken ışık dolgusunun yavaş yavaş verilmesi gerekir. Kişi herhangi bir ağrı duymaz, çünkü dolgunun öncesinde anestezik bir madde uygulama bölgesine sürülmektedir. Ayrıca jelin içeriğinde de anestezik madde olduğu için uygulama sonrasında da ağrı hissedilmez. Cerrahi bir yöntem olmaması, ağrı ve acı hissi yaşanmamasında etkilidir.

Göz altı ışık dolgusu hem kadınlarda hem de erkeklerde sıklıkla uygulanan bir yöntemdir. Göz çevresi, göz altı, göz altı torbaları ve gözyaşı oluğu gibi bölgelere, çok ince uçlu mezoterapi iğneleriyle hacim kazandırılmaktadır.

GÖZ ALTI IŞIK DOLGUSUNDA KALICILIK NASILDIR?
Uygulama yapılan kişiye göre değişmekle birlikte ışık dolgusunun kalıcılık süresi ortalama 12-18 ay civarındadır. Bu süre sonunda tekrarlanmalıdır. Tekrar uygulamalarda kalıcılık süresi artmaktadır. Göz çevresini gençleştirmek, halkalar ve morlukları gidermek için uygulanan göz altı dolgusu için çoğu zaman tek seans yeterli olur. Nadiren bazı kişilerde bir ay sonra rötuş gerekebilir.

GÖZ ALTI DOLGUSU SONRASINDA NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?
Göz altı dolgusu operasyonu sonrası ilk gün, sıcak su banyosu yapılmaması gerekmektedir. İşlemden hemen sonra buz uygulaması yapılmalıdır. İlk hafta aktif spor hareketlerinden kaçınılması gerekir. Aşırı yüz ve mimik hareketlerinden kaçınılması da önemlidir. İlk 3 gün boyunca yeşil çay, balık yağı, sarımsak gibi yüksek oranda kafein içeren gıdalar ve ilaçlar alınmamalıdır. Sürekli kullanılması gereken ilaçlar doktor denetiminde alınmalıdır.