Glutatyon Tedavisi

Glutatyon, vücuttaki serbest radikallerle savaşan ve bunların atılmasını sağlayan çok güçlü bir antioksidandır. Glutatyon tedavisi, glutatyon eksikliğini önlemek ve takviye sağlamak için klinikler tarafından uygulanmaktadır. Tedavi kişilere damardan serum uygulaması şeklinde yapılır.

GLUTATYON TEDAVİSİ NE İŞE YARAR?
Glutatyonun sağlıklı bir vücut yapısını korumak için birçok faydası vardır. Bu faydaların vücut üzerindeki doğrudan etkisini görmek için kullanılan glutatyon tedavisi ile daha dinç hissetmek mümkündür.

Glutatyon tedavisi sağlıklı kalmak, yaşam performansını arttırmak, hastalıkları önlemek, yaşlanma etkilerini azaltmak, bağışıklık sistemini korumak gibi nedenlerle yapılmaktadır. Glutatyon tedavisi, vücudun kas performansını artırarak enerji sağlar, daha genç ve enerjik hissetmeye yardımcı olur. Aynı zamanda vücutta biriken ağır metallerin metabolizmayı olumsuz etkilemesini engeller ve atılmasına yardımcı olur.

Glutatyonun antioksidan özellikleri ve detoksifiye edici etkileri karaciğer fonksiyonunu iyileştirir. Vücut için önemli bir antioksidandır ve eksikliği metabolizma üzerinde ciddi hasarlara neden olabilir. Vücut üzerinde birçok olumlu etkisi bulunan bu tedavinin uzman kontrolünde yaptırılması önerilmektedir.

GLUTATYON NASIL TEDAVI EDILIR?
Vücudu ağır metallerin toksik etkilerinden koruyan glutatyon tedavisi, kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için tercih edilir. Glutatyon vücuda serum şeklinde intravenöz olarak uygulanır. Direkt olarak kana karıştığı için bu şekilde yapılan uygulamanın etkileri daha üst düzeyde görülmektedir.

Promed Clinic tarafından gerçekleştirilen işlemde serum uygulaması 10-15 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanmakta ve kişiler uygulama sonrası günlük hayatlarına dönebilmektedir. Uzman doktorun bireysel önerilerine bağlı olarak ve isteğe bağlı olarak yılda 2 ila 4 kür glutatyon tedavisi uygulanabilir. Uygulanan ikinci kürden sonra etkiler görülmeye başlanır.

GLUTATYON EKSIKLIĞININ BAZI SONUÇLARI
Glutatyon eksikliğinde kronik yorgunluk, kalp damar hastalıkları, otoimmün hastalıklar, mide-bağırsak hastalıkları, nörolojik hastalıklar, cilt hastalıkları, lekelenme, alerji, vücut direnci düşüklüğü gibi olumsuz etkiler çok sık görülür.

Dengeli bir diyet, vücuttaki glutatyonun azalmasını önler ve artan serbest radikallerin zararlarından korunmaya yardımcı olur. Bu nedenle tedavi sonrasında dengeli beslenmek çok önemlidir.

Kuşkonmaz, avokado, ıspanak, brokoli, zerdeçal gibi çeşitli besinler glutatyon içeren besinler olarak sayılabilir. Tedaviye ek olarak bu besinleri tüketmeniz bağışıklığınıza katkı sağlayacaktır.

GLUTATYON TEDAVİSİ KİMLERE UYGULANMAZ?
Hamilelere, emziren annelere ve çocuklara glutatyon tedavisi önerilmemektedir. Bu konuda yeterli araştırma olmadığı için risk alınmamalıdır. Hali hazırda kanser tedavisi gören kişiler de glutatyon tedavisi alamazlar ancak kanser tedavisi sonrası vücudun toparlanması için glutatyon takviyesi kullanılır. Riskli durumlarla karşılaşmamak için glutatyon tedavisi öncesinde doktora başvurulması önerilir.

NEDEN GLUTATYON TEDAVİSİ OLMALIYIM?
Glutatyon vücutta üretilebilen bir antioksidandır, glutamin, sistein ve glisin amino asitlerinden oluşur. Vücutta üretilen glutatyonun bir miktar besinler yoluyla alınması gerekir, ancak bu her zaman yeterli değildir. Ek olarak, oral glutatyon mide asidi ile temas ettiğinde etkinliğini kaybeder. Glutatyon tedavisi, vücudun kendi metabolizması için sürekli glutatyona ihtiyaç duyması ve eksikliğinin tehlikeli olması nedeniyle uygulanır. Bu sayede yetersiz glutatyon alımının önüne geçilmiş olur.