PRP Tedavisi

Prp "Platelet Rich Plasma" olarak bilinen otolog plazma, trombositten zengin plazma, trombositten zengin plazma proteininin dışında elde edilen ve santrifüj işleminden sonra kandan elde edilen kırmızı kan hücrelerini uzaklaştırmaktır.

PRP İLE CİLT GENÇLEŞTİRME
PRP iyileşmeyi hızlandırmak ve apse oluşumunu azaltmak için kullanılır. Saç köklerini güçlendirme, cilt gençleştirme, yumuşak doku iyileşmesini hızlandırma gibi çeşitli nedenlerden dolayı trombosit bakımından zengin plazma terapisi veya PRP enjeksiyonları kullanılmaktadır.PRP tedavisi, saç tedavilerinde sıklıkla kullanıldığı gibi cilt gençleştirme etkileri sebebiyle derinin çeşitli bölgelerine uygulanabilmektedir. Etkileri hızlı bir şekilde gözlemlenen PRP tedavisinde herhangi bir acı, ağrı ve yan etki oluşma olasılığı yoktur. Kadın ya da erkek herkese uygulanabilmektedir.

PRP TEDAVİSİ HANGİ HASTALIKLARDA KULLANILIR?
Vücudu yenileme özelliği olan Platelet adı verilen hücreler tıbbın birçok branşında kullanılmaktadır. PRP günümüzde diyabet ve varise bağlı iyileşmeyen bacak yaralarında, tendon yaralanmalarında ve tenisçi dirseği gibi tendinitlerde, yüze diş implantlarından sonra iyileşme sürecini hızlandırmak için uygulanır.

PRP TEDAVİSİNİN YARARLARI
Genç, güzel ve sağlıklı bir beden yapısı herkesin hayalini kurduğu bir durumdur. Çoğu zaman bu istek, cinsiyet fark etmeksizin ortaya çıkar. Ne yazık ki yaş ve çevresel faktörler nedeniyle bozulmaya başlayan deride, gözle görülebilen birçok değişiklik olur. Derinin elastikiyeti azalır, kırışıklıklar artar ve deride sarkmalar meydana gelir. Derideki kolajen ve elastin liflerdeki azalmalar bozulmaya neden olur. Anti-aging amaçlı PRP tedavisiyle plateletlerin içerdiği büyüme faktörleri sayesinde, derideki kolajen ve elastin liflerin yapımının artırılması hedeflenmektedir.

PRP NASIL UYGULANIR?
PRP (platelet rich plasma) işlemi Promed Clinic uzman doktorları tarafından uygulanması gereken bir tedavi yöntemidir. Öncelikle kişiden alınan kan steril şartlarda özel bir tüpün içine konulur. Sonrasında kan içinde jel bulunan tüpe yerleştirilir. Santrifüje konulan tüpteki kanın içindeki maddeler 5-8 dakika içinde ayrıştırılır. Kanın trombositlerden ve büyüme faktörlerinden zengin plazma kısmı ayrıştırılmış olur. Elde edilen karışım enjeksiyon yöntemi ile ilgili alana uygulanır.

PRP SEANSLARI
PRP işlemi sayesinde ortalama 2-4 hafta aralıklarla yapılan 3-4 seanslık uygulamayla vücuda herhangi yabancı madde veya ilaç vermeden tamamen doğal bir gençleşme sağlanmaktadır. PRP yaptıranlarda ilk seanslardan itibaren, öncelikle cildin kuru ve mat görünümünde düzelme olduğu bariz bir şekilde fark edilir. Takip eden uygulamalar ile PRP yaptıranlarda kırışıklarda azalma, cildin elastikiyetinde artma gözlenir.

PRP UYGULAMASI HANGİ ALANLARDA KULLANILIR?
Çevre kirliliği, doğrudan güneşe maruz kalma, yaşlanma gibi nedenlerle zarar gören cildi gençleştirmek ve vücut dokularını içten onarmak için PRP uygulaması kullanılır.

PRP sonrası şu etkiler gözlemlenir:
● Deriye esneklik ve parlaklık kazandırır.
● Saç dökülmesini önler, saçları güçlendirir.
● Kırışıklıkları ve çöküntüleri önler.
● Yara, çatlak ve deri hasarında deriyi yeniden yapılandırır.
● Lazer gibi işlemler sonrasında derinin hızla yapılanmasını sağlar.
● Medikal estetikte yüz, eller, kollar, bacak içleri, boyun ve dekolte gibi bölgelerde kullanılır.
● PRP aşil tendonu kopmasına ameliyatsız çözüm getirir.
● Ağrılar için de PRP yöntemi kullanılır.