Mezoterapi

Mezoterapi, cilt yenileme, anti-aging, bölgesel zayıflama, selülit, çatlaklar, lekeler, yara izleri, saç tedavisi, akut ve kronik ağrı, spor yaralanmaları, saç ve çeşitli deri hastalıklarının tedavisinde kullanılan estetik amaçlı tıbbi bir işlemdir.

Mezoterapi tedavisi, saç dökülmesi gibi sorunların asıl kaynağını tedavi ederek sorunun giderilmesini sağlar. Hem kadınlara hem de erkeklere uygulanabilen etkili bir tedavi yöntemidir.

SAÇ MEZOTERAPİSİ UYGULAMASI NEDİR?
Saç mezoterapisi, saçın doğal yollarla ihtiyaç duyduğu vitamin, mineral, keratolitik bazı ajanlar, aminoasitler ve yüzey genişleticilerin saçlı deriye direkt enjekte edilmesi işlemidir. Bazı mineral ve vitaminler saç hücresinin metabolizmasını hızlandırır, saç derisinin kan dolaşımını arttırır ve derideki enfeksiyonları yok eder. Böylece etkili bir tedavi olarak kabul edilir.

SAÇ MEZOTERAPİSİ GEREKTİREN DURUMLAR
Saç mezoterapisi; saç kıran hastalığı, saçlarda aşırı dökülme, kellik oluşumu gibi saç köklerinde meydana gelen sorunların tedavi edilmesini destekleyen etkili bir yöntemdir.
Saç dökülmeleri genel olarak beslenmedeki yetersizliklerden, saç foliküllerinin etrafında hormon eksikliği oluşmasından, kafa derisi üzerindeki kan dolaşımının az olmasından ve erkeklerde DHT kaybının oluşmasından kaynaklanır. Saç mezoterapisi bu sorunların düzeltilmesine yönelik bir tedavi şeklidir.

SAÇ MEZOTERAPİSİNİN AVANTAJLARI
Saç mezoterapisi yöntemi lokal olarak uygulandığından sadece istenilen bölgeler seçilebilir ve bu bölgelerde etkili sonuçlar elde edilir. Bu sayede, saç dökülmeleri görülen bölgeye yoğunlaşma sağlanır. Bu bölgenin çevresinde kalan diğer saç kökleri de işlemden olumlu yönde etkilenecektir. Az seansla istenilen sonuçlara ulaşmak mümkündür. Promed Polikliniği uzman hekimlerinin kontrolünde gerçekleştirilen bu işlemde cerrahi herhangi bir işlem kullanılmadan saç yenilenmesi, saç uzaması ve kepeğin azalması sağlanır.

SAÇ MEZOTERAPİSİ NASIL UYGULANIR?
Saç derisine uygulanan yüzeysel enjeksiyonlar, kılların doğal yenilenme ve çoğalabilme süreçlerini uyarır. Saç derisinin orta tabakasına yerleştirilen az miktarda solüsyonla bu süreçler uyarılarak saçların yenilenip, çoğalması sağlanır.
Saç dökülmesi için saç mezoterapisi işleminin uygulaması tamamen kişiye özel olarak planlanır. Tek seanslık bir saç mezoterapisi, uygulanacak alanın büyüklüğüne bağlı olarak yaklaşık 10 ila 35 dakika arasında bir zaman almaktadır. Kafa derisi içerisine, saç tedavilerinde kullanılması onaylanmış olan finasterid gibi ilaçlar, vitaminler ve çeşitli bitki özleri uygulanır.
Kişiden kişiye değişen tedavinin bir yanıt süreci bulunmaktadır. Sürece etki eden faktörlerden biri de saç dökülmesinin ciddiyetidir. Genellikle ilk 2 ya da 3 ay içinde etkileri görülebilse de kesin sonuç 6 aylık tedavi sürecinden sonra alınabilmektedir.
Bu yöntemde mikroenjeksiyon sayesinde cildin fonksiyonel tabakası olan dermis tabakası uyarılarak saç kökünün gerek duyduğu mineraller, oligelement, vitaminler ve düzenleyiciler dokuya verilir.

SAÇ MEZOTERAPİSİ KİMLERE UYGULANIR?
Hormonal gelişimini ve değişimini tamamlamış olan 20-65 yaş aralığındaki herkese mezoterapi işlemi uygulanabilir. Bu işlem için herhangi bir cinsiyet kriteri bulunmaz, kadın veya erkek fark etmeksizin uygulanabilir. Saç dökülmesi, saç derisinde kepek, güçsüz ve cansız saçlar gibi birçok nedenle saç mezoterapisi yaptırılabilir.

Gebelik durumlarında ve emziren annelerde uygulanması sakıncalı olarak görülür.